detect

detect

welcome
detect

detect

welcome

رونالدو: اگر توپ طلا را نبرم دنیا به آخر نمی‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس، کریستیانو رونالدو درباره اهمیت کسب توپ طلا که برنده آن ماه آینده مشخص می‌شود، صحبت کرد. مهاجم رئال مادرید و تیم ملی پرتغال همچنین درباره جام‌جهانی سال آینده، گرت بیل، کارلو آنچلوتی و نلسون ماندلا که در جام جهانی 2010 او را در آفریقای جنوبی ملاقات کرد نیز صحبت کرد.  

وی اظهار داشت: تمام جام‌جهانی‌ها مهم هستند؛ تمام رقابت‌ها اهمیت دارند اما این یکی ویژه است زیرا در برزیل برگزار می‌شود. برای پرتغال این اهمیت زیادی دارد زیرا تاریخ و فرهنگ مشترک زیادی با این کشور داریم و به یک زبان صحبت می‌کنیم؛ بنابراین فوق‌العاده است، افتخار می‌کنیم که در این تورنمنت بزرگ شرکت می‌کنیم. در رقابت‌های مقدماتی روسیه در گروه ما باثبات‌تر از ما عمل کرد؛ بهتر بازی کرد و امتیازاتی را از دست دادیم که نباید اما این‌ها گذشته است. در پلی‌آف شرکت کردیم؛ برنده شدیم و اکنون در جام جهانی هستیم.

رونالدو ادامه داد: همه تیم‌ها عالی بازی کردند، تمام بازیکنان عالی کار کردند و برای بازی مقابل سوئد تمرکز کرده‌ بودند. نه تنها به خاطر اینکه سه گل زدم اما فکر می‌کنم که برای راهیابی به جام‌جهانی به پرتغال کمک کردم و به همین دلیل احساس غرور می‌کنم. روز بعد از مسابقه با سوئد همه در پرتغال درباره تیم ملی صحبت می‌کردند و فهمیدیم که چه کار بزرگی انجام داده‌ایم. لحظه فوق‌العاده‌ای برای تیم ملی، مردم پرتغال و بسیاری از هوادارانمان در برزیل بود. زلاتان بازیکن مهمی است، دو گل زد اما من سه گل زدم.

وی خاطرنشان کرد: غیرممکن وجود ندارد اما قهرمانی در جام‌جهانی بسیار مشکل است. ما مدعی قهرمانی نیستیم که به نظر من چیز خوبی است زیرا فشار را از روی ما بر می‌دارد. باید رو راست باشیم، پرتغال تیم فوق‌العاده‌ای دارد، تلاش خواهیم کرد تا قهرمان شویم اما بسیار مشکل است. باید ببینیم چه می‌شود.

ستاره پرتغالی رئال مادرید اضافه کرد: دوست ندارم مقابل برزیل، اسپانیا و آلمان قرار بگیریم. نمی‌گویم که بقیه تیم‌ها رقیبان آسانی هستند. شاید بتوان گفت اروگوئه، شیلی، آرژانتین، ایتالیا، انگلیس هم تیم‌های قدرتمندی هستند اما آن سه تیم از همه قوی‌تر هستند.

وی گفت: فکر نمی‌کنم توپ طلا مهم‌ترین موضوع در فوتبال باشد. شاید برای بسیاری از بازیکنان اهمیت زیادی داشته باشد، این را درک می‌کنم اما فقط یک افتخار فردی است؛ چیزهایی وجود دارد که مهم‌تر از آن هستند مثل کسب قهرمانی‌های مختلف با باشگاه و داشتن یک دوره موفقیت‌آمیز. این فقط یک افتخار دیگر است پس خوب است اما اگر برنده نشدید، دنیا به آخر نمی‌رسد. می‌توانم به بازیکنان بزرگ زیادی فکر کنم که شایسته کسب توپ طلا بودند اما هرگز به آن نرسیدند بنابراین این فقط یک افتخار است.

رونالدو یادآور شد: کسب توپ طلا در سال 2008 باورنکردنی بود؛ احساس بسیار فوق‌العاده‌ای بود، نه تنها به خاطر کاری که در منچستر انجام دادم، افتخارات بسیار زیادی به دست آوردیم، تیم فوق‌العاده بود؛ در تمام رقابت‌ها به قهرمانی رسیدیم و من هم سال بسیار خوبی را پشت سر گذاشته بودم. گل‌های بسیار بسیار زیادی زدم و بهترین بازیکن اروپا بودم، بهترین گلزن لیگ قهرمانان شدم؛ بنابراین برای من سال فوق‌العاده‌ای بود و من تمام جوایز فردی را هم دریافت کردم. نه تنها از لحاظ تیمی که از لحاظ فردی هم تمام افتخارات را به دست آوردم.

وی تأکید کرد: گرت بیل عالی کار می‌ کند. او سخت و با کمی مصدومیت شروع کرد و در ابتدا مشکلاتی داشت اما این طبیعی است زیرا در تمرینات پیش از فصل شرکت نکرده بود و پس از آن فشار بسیار زیادی را تحمل کرد. اکنون در مسیر خوبی قرار گرفته است، خیلی به ما کمک می‌کند و با تیم هماهنگ شده است. مردم، هواداران و بازیکنان او را دوست دارند. بیل بازیکن فوق‌العاده‌ای است و دوست دارم به او برای رسیدن به افتخارات کمک کنم.

ستاره تیم ملی پرتغال گفت: وقتی بازیکنان اسطوره‌ای در رئال مادرید باشند، مردم بیشتر به این تیم احترام می‌گذارند. خیلی خوشحالم که با او کار می‌کنم؛ بیل بازیکن فوق‌العاده‌ای است و تجربه بسیار زیادی دارد. دوست دارم در کنار بهترین‌ها باشم.

وی گفت: احساس می‌کنم اینجا خانه من است و احساسی باورنکردنی دارم، عاشق این باشگاه و مردم، هواداران هستم. همه‌چیز دارم، به همین دلیل قرارداد جدیدی امضا کردم. نمی‌دانم چه زمانی از فوتبال خداحافظی می‌کنم اما در حال حاضر از بودن در این تیم احساس غرور و خوشحالی می‌کنم.

کریستیانو رونالدو در خصوص درگذشت نلسون ماندلا اظهار داشت: روزنامه‌ها و پیغام مردم سراسر دنیا برای او را دیدم و فکر می‌کنم لایقش بود. او یکی از مهم‌ترین مردم دنیا بود. این فرصت را داشتم که با او در آفریقای جنوبی ملاقات کنم و به خاطر کاری که او برای کشورش و در تمام زندگی انجام داده بود، این برای من یک رویا بود. او درگذشت و روز غم‌انگیزی برای من  بود. مردم سراسر دنیا غمگین شدند زیرا او انسان فوق‌العاده‌ای بود؛ کسی بود که کمک کرد دنیا به جای بهتری تبدیل شود. بهترین‌ها را برای او و خانواده‌اش آرزو می‌کنم. او به بهشت رفته است و من مطمئنم فرشتگان در اطرافش هستند و از او مراقبت می‌کنند. برای من مایه خوشحالی بود که با او ملاقات کردم و امیدوارم در آرامش باشد.

نامزد توپ طلای 2013 گفت: آنچلوتی خیلی‌چیزها را تغییر داده است. او پیش از این بازیکن بوده است و بنابراین تجربه برخورد با بازیکنان را دارد. چیز زیادی برای گفتن ندارم زیرا او در گذشته هر افتخاری را به دست آورده است. فکر می‌کنم آنچلوتی خیلی خوب است و خوشحالم که با او کار می‌کنم. چیزهای زیادی از او و دستیارانش یاد می‌گیرم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.