detect

detect

welcome
detect

detect

welcome

کاهش 6.9 درصدی عرضه جهانی رایانه‌های شخصی

به گزارش فارس به نقل از سلولار- نیوز، در فصل چهارم از سال 2013 میلادی درمجموع 82.6 میلیون دستگاه رایانه شخصی وارد بازار شد که این رقم نسبت به تعداد رایانه‌های شخصی عرضه شده در مدت مشابه سال 2012 میلادی کاهش 6.9 درصدی را نشان داد.مرکز تحقیقاتی گارتنر ضمن اعلام آمار یاد شده توضیح داد این هفتمین فصل متوالی بود که طی آن از عرضه جهانی رایانه‌های شخصی کاسته شد.   

"میکاکو کیتاگاوا"( Mikako Kitagawa) تحلیلگر برتر گارتنر در این خصوص گفت: «اگرچه عرضه جهانی رایانه‌های شخصی در بازار طی فصل چهارم سال 2013 میلادی کاهش یافت، ولی ما بر این باوریم که بازارهایی از قبیل آمریکا با سرعت اندک خود در این زمینه به‌نوعی باعث تنظیم بازار شده‌اند».

او در ادامه توضیح داد: «افزایش قابل ملاحظه درخواست بازار‌های نوظهور برای خرید رایانه‌های لوحی همچنان بر بازار رایانه‌های شخصی اثر می‌گذارد. در بازارهای نوظهور نخستین دستگاه الکترونیکی برای اتصال به اینترنت گوشی هوشمند است و نخستین دستگاه رایانه‌ای هم رایانه لوحی محسوب می‌شود. بر این اساس می‌توان گفت که سرعت هماهنگی با رایانه‌های شخصی بسیار آهسته است و کاربران ترجیح می‌دهند از رایانه‌های شخصی به رایانه‌های لوحی مهاجرت کنند».

دو شرکت HP و لنوو در سال 2013 رقابت رودر رویی را برای کسب عنوان بزرگترین تولیدکننده رایانه‌های شخصی پیش گرفتند. لنوو در فصل چهارم سال گذشته این عنوان را از آن خود کرد و توانست 18.1 درصد از بازار جهانی رایانه‌های شخصی را از آن خود کند. پیروزی لنوو در بازار جهانی رایانه‌های شخصی در آخرین فصل سال گذشته کاملا مشهود بود.

این شرکت موفق شد در تمام بازارهای جهان به‌جز منطقه آسیا/پسیفیک به پیروزی دست یابد. در این منطقه بازار کشور چین بزرگترین مشکل پیش‌روی لنوو محسوب شد.

میزان عرضه رایانه‌های شخصی ساخت شرکت HP در فصل چهارم سال 2013 میلادی 7.2 درصد کاهش یافت و آمریکا لاتین منطقه‌ای بود که HP نتوانست در آن به موفقیت‌های زیادی دست یابد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.